גרנולה טבעונית ללא סוכר וללא גלוטן

 

!!אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה של היום, זאת שאמורה לתת כוח ואנרגיה. אז איזה כייף לי שאני כל כך אוהבת אותה

כבר המון זמן שאני מחפשת מתכון טוב לגרנולה ביתית, מכמה סיבות.. קודם כל הגרנולות או תערובות המוזלי הקנויות יקרות בהרבה מאלה שמכינים לבד, דוחפים להן המון דברים מיותרים והן מן הסתם הן פחות בריאות

 

?אז אחרי כמה ניסיונות הגעתי למתכון נהדר ופשוט להכנה של גרנולה ללא סוכר ונטולת גלוטן, אמרנו בריאות לא

!הכמות שיוצאת יחסית גדולה אבל היא מתחסלת ממש מהר

:) אני אוהבת להכין לי קערה מלאה בכל טוב... יוגורט, מלאאא פירות, זרעי צ'יה וגרנולה מעולה, ממש בוסט של אנרגיה

 

 

 

:חומרים

 

(שיבולת שועל שלמה 500 גרם (שימו לב שאתם לא קונים שיבולת שועל דקה

שקד טבעי שלם 200 גרם

גרעיני חמניה 120 גרם

שומשום 200 גרם

זרעי פשתן 100 גרם

שמן קוקוס 60 גרם

מייפל/ אגבה/ סילאן 130 גרם

מלח 1/2 כפית

 

:הכנה

.א. מחממים תנור 170 מעלות

.ב. בקערה מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים שמן וממתיק לפי מה שאוהבים (אני שמתי מייפל, אמיתי כמובן, ויצא נהדר) ומערבבים היטב

.ג. מרפדים 2 תבניות של תנור בנייר אפייה ומשטחים את הגרנולה לשכבה אחידה ככל האפשר

.ד. אופים 20 דקות, מוציאים מהתנור, מערבבים ומחזירים ל5 דקות נוספות

.ה. מצננים לחלוטין ומעבירים לכלי אטום

 

אני מעדיפה לאפות כל פעם מגש אחד, זה מבטיח שהאפייה תהיה אחידה. אם אתם בכל זאת רוצים לאפות את שני המגשים ביחד מומלץ להחליף ביניהם אחרי רבע שעה

 

.יש חברות שקוראות לשיבולת השועל "קוואקר" מדובר באותו מוצר רק שקוואקר זה שם של מותג אמריקאי לשיבולת שועל

.אין בעיה להחליף את הגרעינים/ זרעים במתכון רק חשוב לשמור על הכמות הכוללת

.אחרי שהגרנולה מוכנה אפשר להוסיף חמוציות מיובשות, קוקוס, אננס מיובש, בננה מיובשת, רק שימו לב שלרוב הם מכילים סוכר

.את השקדים אפשר להחליף באגוזי לוז או לשים גם וגם

 

.הגרנולה נשמרת נהדר בטמפרטורת החדר גם אחרי חודש ובימים חורפיים גם עד חודשיים

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

כל הזכויות שמורות לשוגיה אפיית בוטיק 2017 ©

052-8548379

Follow Us
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square